На платформі «Prozorro Market» можна знайти безліч інструкцій про порядок дій закупника, а ось з тим, хто саме здійснює закупівлю: тендерний комітет або уповноважена особа - варто розібратися. Така особливість пояснює те, чому практично усі питання, що часто ставляться, про роботу «Prozorro Market» пов’язані з її регламентацією законодавству. З цим і іншими питаннями далі в статті.
Згідно із законом, закупівлі на суму не більше 50 тисяч гривен відносяться до тих, які проходять без використання спеціальної електронної системи закупівель. Спираючись на закон, можна упевнено сказати, що такі покупки може ініціювати:
У кожній установі діють свої порядки і відповідно існує людина в обов’язок якої входить організація процесу закупівлі.
Усі закупівлі, які плануються здійснюватися через платформу «Prozorro Market» повинні обов’язково вноситися в річний план. В процесі внесення в поле «Процедура закупівлі» ставиться вказівка: «Звіт про договір про закупівлю». В процесі формування плану необхідно пам’ятати про класифікацію товарів в каталозі. Класифікуються товари за допомогою четвертого знаку коду CPV.
Абсолютно кожна закупівля, що була оформлена через електронний каталог, має бути підкріплена звітом про договір про закупівлю. Згідно з пунктами № 3 та № 10 закону «Про публічні закупівлі», придбання на суму до 50 тисяч гривен відноситься до тих, які проходять без використання спеціальної електронної системи закупівель. Але при цьому вимагають обов’язкового обнародування звіту про договір, що був складений без використання електронної системи. У «Prozorro Market» чернетка звіту завжди формується при виборі товарів з електронного каталогу. Чернетку звіту можна знайти в історії замовлень після закінчення процесу оформлення. У чорновий варіант вноситься уся детальна інформація за договором. Після чого готовий варіант з накладеними КЕП надається у вигляді готового звіту.
У зв’язку з пандемією законодавством України було прийнято рішення «Про внесення змін до деяких положень законодавчих актів України, що спрямовані на відвертання виникнення та поширення коронавірусної хвороби (COVID - 19)». Зміни вплинули і на публічні закупівлі: з-під дії вивелися закони «Про публічні закупівлі».
У постанові Кабміну № 225 від 20.03.20 р. прямим чином не вказано нічого про можливість здійснення закупівлі через спеціальні електронні каталоги. Окрім цього, усі придбання, що здійснені за допомогою «Prozorro Market» не мають характерної позначки «COVID-19».
Посилаючись на ці особливості, можна сказати, що під час пандемії закупівлі вартістю більше 50 тисяч гривен (а значить ті, що проходять з використанням спеціальної електронної системи) мають бути ініційовані згідно з постановою № 225. В цей же час, закупівлі вартістю менше 50 тисяч гривен можна здійснювати за допомогою «Prozorro Market». Позначка «COVID-19» для такої купівлі не обов’язкова.