Ua
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761

Типові помилки, що допускаються учасниками закупівель. Чого не слід робити, щоб перемогти в тендерах і повноцінно користуватися системою “Прозорро”

Рекомендації для тих, хто тільки починає або збирається вперше взяти участь в системі тендерів, дає Наталія Шимко - заступник генерального директора ДП “Прозорро”.

Перше правило, яке необхідно виконувати в обов'язковому порядку - тендерна документація і тендерна пропозиція повинні повністю відповідати один одному. Дотримання однієї цієї умови допомагає уникнути багатьох помилок, які призводять до того, що замовник відхилить заявку учасника.

Крім того, Наталією Шимко було виділено ряд типових помилок, які допускають нові учасники системи закупівель. Врахування таких рекомендацій дозволить повноцінно використовувати можливості “Прозорро" і вигравати тендери.

1. Ті, хто вперше розміщує пропозицію свого товару, роботи або послуги на заявку в “Прозорро", дуже часто вибирають великі заявки. Вони виглядають більш привабливо, але саме тому тут завжди спостерігається високий рівень конкуренції. У підсумку новачкам доводиться стикатися з постачальниками, що володіють великим досвідом. Природно, вони програють, але роблять висновок, що винні не вони самі, ЕТС.

Для тих, хто робить перші кроки в тендерах, можна дати пораду: не слід гнатися за великими замовленнями. Починати слід з невеликих закупівель. Хоча сам предмет закупівлі в них коштує менше, але знижені і вимоги до виконавця, не так багато конкурентів, серед яких досвідчених учасників ще менше.

2. Не слід самостійно інтерпретувати або додумувати вимоги, перераховані в заявці. Це призводить до того, що складена учасником документація не буде відповідати тому, чого дійсно очікує замовник. В результаті заявка буде відхилена.

Порада: будь-який сумнів в інтерпретації слід з'ясувати у замовника. Система “Прозорро" дозволяє задавати питання, тому слід користуватися цим. Якщо якусь з вимог замовника ви вважаєте дискримінаційною, у вас є можливість звернутися до замовника з проханням внести зміни в цьому пункті. Друга можливість - звернення в АМКУ зі скаргою, яка також може подаватися безпосередньо через саму систему.

Типові помилки, що допускаються учасниками закупівель. Чого не слід робити, щоб перемогти в тендерах і повноцінно користуватися системою “Прозорро”

3. Слід визначити свою поведінку перед аукціоном. Для цього визначаються три види ставок: мінімальна, максимальна і оптимальна. Якщо не зробити цього, в азарті боротьби цілком можливо зробити ставку, абсолютно невигідну учаснику. Нижче певної, заздалегідь розрахованої ставки опускатися не можна.

4. Помилки в процесі підготовки документації. Перерахуємо ті, що найбільш часто зустрічаються:

  • недотримання форми документів, які встановлені замовником;
  • документація не була перекладена державною мовою;
  • товар, наданий учасником, повинен повністю відповідає технічним вимогам, що виставляються замовником. Навіть якщо підприємець запропонує товар, який має кращі характеристики, це може бути сприйнято замовником як помилка тендерної документації, і пропозиція буде відхилена;
  • у заявці містяться тільки частина документації, наприклад, в технічному завданні зазначено вимогу з надання всього документа, і учасником були передані тільки окремі сторінки;
  • не дотримуються вимоги, що пред'являються до підпису та завірення документації.

Порада: при підготовці документації необхідно строго виконувати вимоги, виставлені замовником. Документація повинна бути розміщена за окремими, відповідними розділами системи, папками (конфіденційною, кваліфікаційною, технічною), бажано подавати пропозицію заздалегідь, не в останні доступні для подачі години.

5. Не використання всіх існуючих можливостей “Прозорро”. Система відкриває широкі можливості по збору інформації як про конкурентів, так і про замовників. Це дозволяє об'єктивно оцінити власні можливості.

Порада: вивчайте інформацію про замовника і про тих виконавців, яких він схвалював раніше. З'ясування причин відхилення заявок дозволить не зробити помилок попередників.

Ці нескладні правила допоможуть вам не робити помилок, які дуже часто зустрічаються. В результаті ви зможете почати повноцінно користуватися системою, успішно розміщувати заявки і вигравати тендери.

Отримайте
безкоштовну консультацію!

Viber

Натисніть тут, щоб почати чат Viber

Telegram

Натисніть тут, щоб почати чат Telegram

Зв'язок через
мессенджери