Ua
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761

Приклади ситуацій, при яких АМКУ необхідна довідка з обслуговуючого банку

Іноді замовники тендерів ставлять умови, відповідно до яких учасники торгів зобов'язані надати довідку з банку, де обслуговується конкретна компанія. У довідці повинна бути вказана інформація про відсутність заборгованості перед банком з питань кредитування.

Розберемо окремі питання оскарження певних моментів в торгах. Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України приймає подібні скарги з приводу різних варіантів порушень.

Більшість проблем полягає в тому, що замовники тендерів не позначають у тендерній документації відповідні вимоги. Саме тому більшість торгів часто скасовують через оскарження.

Замовники іноді встановлюють в тендерній документації певні вимоги до учасників, наприклад надати довідку з конкретного банку про відсутність заборгованості за кредитами і позиками. Також можливі й інші вимоги, які не завжди вдається виконати, а це іноді може поставити одного з учасників в привілейоване положення перед іншими

Зупинимося на конкретних питаннях, які можуть виникнути при оскарженні в постійно діючій адміністративній колегії АМКУ у плані проблем у сфері державних тендерів і конкретних рішень замовників цих закупівель про відхилення вступників пропозицій учасників, або про визначення конкретних переможців за результатами конкурсу з наданням довідок.

Питання виникають, швидше за все, тому, що замовники, встановлюючи вищезазначену вимогу, часто не вказують в тендерній документації конкретний банк.

Розглянемо до яких висновків приходить спеціалізована служба. Банк надав гарантію – тому необхідна довідка. Розглянемо рішення 21.04.2021 № 8709-р.

Отримати консультацію!

 

Заповніть форму і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом

Суть позиції Заявників полягає в тому, що одним з учасників було надано електронну банківську гарантію, складену конкретним банком, однак не було надано довідки про наявність або відсутність заборгованості саме перед цією установою, яка надала гарантію.

Суть позиції замовника полягає в тому, що певним пунктом документації потрібна довідка, видана не раніше місячної давності по відношенню до дати розкриття торгових пропозицій, причому вона повинна бути видана банком, в якому обслуговується учасник тендерних торгів. Довідка повинна бути про наявність або відсутність заборгованості.

Суть мотивувальної частини рішення суду полягала в тому, що документація не містить окремих вимог про необхідність надання довідок саме з усіх обслуговуючих банків.

Суть позиції заявника полягає в тому, що у складі тендерної пропозиції конкретного учасника були надані довідки з певного банку. У складі тендерної пропозиції цього учасника надані діючі договори, в яких вказано рахунок в іншому банку. Довідка по вказаному банку у складі тендерної пропозиції цього учасника відсутня.

Суть мотивувальної частини рішення: Замовник не довів і документально не підтвердив, що зазначений інший банк є обслуговуючим на момент подачі Пропозиції.

Розглянемо ще одну ситуацію на основі рішення від 21.04.2021 № 8649-р. Суть позиції заявників полягає в тому, що в відкритих джерелах, а саме в системі Прозорро, є документи, які підтверджують, що у компанії є рахунки і в інших обслуговуючих банках. Скаржник додає, що учасником представлено довідку про відкриття розрахункового рахунку та довідку про відсутність простроченої заборгованості за кредитами в конкретному банку.

Приклади ситуацій, при яких АМКУ необхідна довідка з обслуговуючого банку

Суть мотивувальної частини рішення органу оскарження полягає в тому, що у складі тендерної пропозиції дійсно міститься довідка про відкриття рахунку в певному банку та довідка про відсутність заборгованості. Але при цьому заявник не довів, що саме цей банк є обслуговуючим. Наявність у компанії відкритого рахунку в банку не є фактом того, що саме цей банк для неї ключовий. Можливо, рахунки є і в інших банках, перед якими у компанії вже може бути певна заборгованість.

Також бувають питання щодо змісту довідок з обслуговуючих банків. Нюанс полягає в тому, що у банків, найчастіше, довідки складаються за певною формою, яка не завжди відповідає вимогам до тендерної документації. При цьому вимоги до документації можуть бути цілком індивідуальними.

Як приклад розглянемо рішення органу оскарження від 25.09.2020 № 18105. Суть позиції замовника полягає в тому, що надання інформації про відсутність в Учасника простроченої заборгованості за кредитами не виключає наявності в Учасника заборгованості за договорами позики, а тому довідки по банківській формі буде недостатньо для відповідності тендерним вимогам.

Суть мотивувальної частини рішення органу оскарження полягає в тому, що у складі пропозиції міститься довідка, в якій зазначено зокрема: Банк повідомляє, що на 13 травня 2020 року ця організація не має заборгованості за кредитами.

Таким чином можна стверджувати, що безліч випадків звернення до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України пов'язано саме з недостатньо правильним і повним змістом банківських довідок. Ситуації часто повторюються, оскільки у банків не існує єдиного формату підготовки довідок, а вимоги до тендерної документації часто містять зовсім індивідуальні умови, в залежності від замовника. Проблему можна вирішити ретельною підготовкою, або ж створенням консолідованих правил.

Отримайте
безкоштовну консультацію!
Viber

Натисніть тут, щоб почати чат Viber

Telegram

Натисніть тут, щоб почати чат Telegram

Зв'язок через
мессенджери