Ua
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761
Міжнародна лінія зв'язку +380 44 221-36-84
Безкоштовна лінія в Україні 0-800-502-761

Про вимоги до інформації про субпідрядників та об’єднання учасників в тендерній документації

Коли справа стосується публічних торгів, то надважливе значення тут мають відомості стосовно субпідрядників, співвиконавців та об’єднання учасників державного тендера. Заради виключення будь-якої плутанини, треба заздалегідь все з’ясувати з приводу висунутих вимог та необхідних підтверджень. Вирішити це питання допоможе вивчення нормативів статті 17 закону «Про публічні закупівлі».

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 31 закону саме й визначається перелік аргументів для відхилення тендерної пропозиції в системі Прозоро. В першу чергу - це може бути наявність підстав, зазначених у ч. 1 статті 17 закону. Таке відбувається в разі ненадання переможцем процедури у визначений в тендерній документації спосіб тих документів, що свідчать про відсутність підстав, котрі висвітлює ст. 17 відповідного закону.

Встановлення вимог щодо надання підтверджень з приводу визначених підстав в тендерній документації, регламентується п.п. 5, 6, 12 і 13 ч. 1 ст. 17 Закону. Про виключення з правил стосовно будь-якого суб’єкта господарювання, що згідно рішенню учасника виконуватиме роль субпідрядника/співвиконавця, є можливість докладно дізнатись з п.п. 1 та 7 ч. 1. Поряд з тим, тлумачення стосовно вимог та надання підтверджень про відсутність передбачених ч. 1. ст. 17 закону підстав, здійснюється в довільній формі.

Коли справа стосується підстав, позначених в змісті пунктів 2- 4, 8-11 ч. 1 ст. 17, то альтернативою вимогам до субпідрядників/співвиконавців з боку замовника буде перевірка його власними зусиллями вже в ході проведення закупівель.

Відомості про об’єднання учасників

Визначення умов з приводу надання інформації та особливостей підтвердження відповідальності сторін – це вже прерогатива замовника. Саме про це й свідчить Закон про закупівлі, а зокрема – ст.. 17.

До складу об’єднання учасників можуть бути включені:

  1. Окремі юридичні особи, створення котрих відбувалось за допомогою об’єднання юридичних осіб, що є резидентами нашої країни;
  2. Об’єднання юридичних осіб, котрі є нерезидентами із створенням або без створення окремої юридичної особи.

Про вимоги до інформації про субпідрядників та об’єднання учасників в тендерній документації

Сприймання будь-якого об'єднанням підприємств за господарську організацію, що утворилась за рахунок об’єднання двох чи більше підприємств, регулюється Господарським кодексом. Важливо зазначити, що метою такого злиття буде вважатись виключно координація виробничої, наукової або іншої діяльності, спрямованої на вирішення спільних економічних та соціальних завдань.

Щодо складу таких об’єднань з підприємств, то сюди мають право входити лише ті, що утворились згідно вимогам законодавства інших держав. Стосовно підприємств України, то закон не забороняє їм входити в об'єднання підприємств, які були створені за межами нашої країни.

Права та обов’язки подібних об’єднань ідентичні тим, що діють у відношенні до юридичних осіб. Таким чином, іноземні суб'єкти господарської діяльності, які мають дозвіл на здійснення ЗЕД на території України, мають всі підстави розраховувати на право безперешкодно відкривати в межах нашої держави власні представництва. З цієї причини, вважається цілком природним встановлення замовником в тендерній документації певного переліку умов стосовно об’єднання учасників з числа резидентів. Оскільки вони є юридичним особами, то повинні підкорятись вимогам про надання інформації та відповідності підставам, що діють по відношенню для всіх без виключення учасників процедури. Нормативним актом, що встановлює такі правила, є ст. 17 Закону про публічні закупівлі.

Важливе про участь в процедурі об’єднань учасників-нерезидентів

У випадках, коли закупівлі відбуваються за участю об’єднання учасників-нерезидентів, саме замовник має попіклуватись про дотримання умов, встановлених ст. 17 відповідного закону. Оскільки мова ведеться про надання інформації та підтвердження відповідності законодавчім вимогам, то окрім закону України, обов’язковою вважається гранична увага до законодавства тієї країни, де відбулась реєстрація такого учасника.

Які вимоги висуваються до інформації в тендерній документації стосовно субпідрядників та об’єднань учасників

Вичерпну інформацію з цього приводу можливо знайти в таких джерелах:

  • Кваліфікаційні критерії;
  • Стаття 17 закону про публічні закупівлі;
  • Система Прозорро;
Отримайте
безкоштовну консультацію!